تحقیقات و شناسایی بازار، آشنایی با روش‌های بازاریابی بین‌المللی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش صادرات، از اصلی‌ترین نیازها پیش از ورود محصول جدید به بازار هدف به‌ شمار می‌آیند. ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول، تحلیل رفتار مصرف‌کننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و هم‌چنین سهم قابل کسب از بازار و سایر پارامترهای تاثیرگذار است. بر همین اساس خدمات مختلفی اعم از مشاوره، بازاریابی و گزارش تحقیقات بازار بین‌الملل به شرکت‌های متقاضی و واجد شرایط ارائه می‌گردد.

مشاوره بازاریابی بین‌الملل

مشاوره بازاریابی بین المللی در زمینه های تحقیق در بازار صادراتی، انتخاب بازار هدف، استراتژی رقابتی در صادرات و تعرفه ترجیحی و … ارائه می گردد.

مشاوره تحقیقات بازار بین‌الملل

در این بخش، پیرامون مسائلی از جمله بررسی و شناسایی بازارهای بین‌المللی مناسب، آنالیز رقبا و تحلیل الگوی خرید و مصرف، تعیین پیش‌نیازهای ورود به بازار بین‌الملل و …، مشاوره‌های تحقیقات بازار بین‌الملل به متقاضیان ارائه می‌گردد.

گزارش تحقیقات بازار بین‌الملل

در ابتدا، در مرحله تدوین برنامه استراتژیک صادراتی شرکت، کلیه محصولات شرکت مورد غربال قرار می‌گیرند و بر اساس اندازه بازارهای صادراتی و نرخ رشد صادرات کالا در هر بازار، کالاهای شرکت در ماتریس بوستون جانمایی می‌شوند و محصولات دارای شانس صادرات بیشتر برای ورود به فاز بعدی انتخاب می‌شوند. سپس در مرحله انتخاب بازارهای اولویت‌دار صادراتی، بر اساس سبد محصولی شرکت و بر اساس تراز خالص وارداتی کشورها و نرخ رشد واردات ارزشی و وزنی و همچنین لحاظ پارامترهای مسافت، روابط سیاسی، سهولت کسب و کار، رتبه فساد کشورها، سهولت نقل و انتقالات مالی و …، کشورهای دارای اولویت صادرات مستقیم و غیر مستقیم و نیز نحوه ورود به بازار مشخص می‌گردد. در نهایت، در مرحله تحقیقات بازار و مطالعه بازار کشوری، پس از انتخاب کشورهای بازار هدف صادراتی به صورت محلی و با مطالعه اسناد موجود نسبت به بررسی و شناسایی دقیق بازار، روش‌های نفوذ به بازار، تعیین و معرفی پیش‌نیازهای مجوزی و استانداردهای محصول جهت ورود به بازار، بخش‌بندی بازار، شناسایی محصولات مشابه، رقبا و سهم هر یک از آن‌ها در بازار هدف، ارزیابی و تحلیل الگوی خرید مصرف‌کنندگان در بازار هدف، تدوین استراتژی قیمت‌گذاری محصولات، تحلیل صنایع و پیش‌بینی تاثیر تحولات منطقه‌ای و جهانی در بازار محصول موردنظر، ارزیابی کارکرد برند و هم‌چنین تدوین استراتژی توسعه برند، بررسی حلقه‌های واسط و کانال‌های توزیع، شناسایی و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر فضای رقابت اقدام می‌گردد.

بازاریابی بین‌المللی

خدمات بازاریابی صادراتی بر اساس نیاز و هدف از فعالیت بازاریابی می‌تواند شامل مواردی از قبیل بررسی هزینه‌های قانونی ورود کالا و افزایش هزینه پیش‌ روی محصول، بررسی محصولات مشابه تولیدی در کشور هدف، بررسی سایر محصولات وارداتی در بازار هدف و قیمت آن‌ها، مطالعه و تعیین استانداردها، مجوزها و قوانین موجود جهت صادرات کالا، اعتبارسنجی مشتریان، دریافت محصول از شرکت ایرانی جهت ارائه حضوری محصول، دعوت از مشتری خارجی و تدارک الزامات سفر شرکت خارجی برای حضور در ایران و بازدید از خط تولید، شناسایی مشتریان بالفعل و بالقوه و تهیه بانک اطلاعاتی آن‌ها، سفرهای داخلی در یک کشور با هدف ارائه و معرفی محصول، بازاریابی دیجیتال در بازار محلی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، بازاریابی تلویزیونی و رادیویی، تهیه ابزارهای بازاریابی محلی، مکاتبه و مذاکره با مشتریان، ارائه گزارش جامع از نتیجه تماس ها، مکالمات، شناسایی نمایشگاه‌های تخصصی محلی، ویزیت نمایشگاه و مذاکره با شرکت‌ها، تهیه کتابچه تخصصی شرکت‌کنندگان در رویدادهای تخصصی، تهیه متن حرفه‌ای تبلیغ و طراحی آن و تبلیغات در وب‌سایت تجاری بازاریابی محتوا در B2B های محلی، اجاره قفسه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و عرضه محصول جهت تست و ارزیابی بازار، تهیه تیزرهای تبلیغاتی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، تهیه بیلبورد و تبلیغات محیطی، ویزیتوری محلی در کشور هدف، قرارداد با شرکت محلی بازاریابی برای مدت 3 تا 6 ماه جهت ارزیابی یا نفوذ در بازار و شناسایی شریک تجاری محلی باشد.

از دیگر خدمات قابل ارائه در بخش تحقیق و توسعه بازار می‌توان به شرکت در مناقصات بین‌المللی، جذب نیروی صادراتی غیربومی، عضویت در مراکز نوآوری و شتابدهی داخلی و خارجی و همچنین ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه پایلوت در کشور هدف صادراتی اشاره کرد.